30 Ağustos 2006 Çarşamba

eldiven

Bu bir kışa giriş yazısı olsun bari...
Eldivenlerle ilgili çok temel bi sorunum var: Kayboluyolar. Ben her kış eldiven zaiyatıyla sezonu kapamaktan ve bir sürü alakasız tek eldivene bakıp iç geçirmekten yoruldum. çözüm? işportadan alınan ve illa ki hep siyah ve parmaksız (ki elden çıkartma sayısı ve kaybolma ihtimali azalsın) olan eldivenler. Bi şekilde çift yapılıyolar. Seinfeld'de Jerry'nin "çamaşır makinasına çift girip tek çıkan çoraplar" (ki bu konu da ayrı bi dert) konusundaki engin teşhisi eldivenler için de geçerli. yok oluyolar. tekken bile. bi süre sonra "eldivenim bitti" gibi bi şi oluyo. Eldiven bitebilen bi şi, evet.
Annem bu soruna ben henüz süt dişleriyle gezerken çözüm bulmuştu: iki eldiveni kanat açıklığınız (ahaha evet iki kolunuzu baştan başa açıyosunuz yani) uzunluğunda tercihen kalın bir kumaşın uçlarına dikiyosunuz, eni dar bi kumaş bu. Paltonuzun kollarından geçiriyosunuz, et voila! Eldivenler paltonun kollarından sarkıyo, çıkarsanız da ordalar, kaybolmuyolar ve bitmiyolar. Tüm dünya anneleri kullanıyo bu tekniği.
Yaş 22. Kardeşim ve annem hala saf saf özenle seçilmiş eldivenler hediye ediyolar, özellikle doğumgünümde (kasım soğuk olabiliyo). Tabii ki kayboluyolar; ama annem farklı şehirlerde olduğumuz için 4 yıldır bunu fark etmiyodu, ben de ses çıkartmadım. Dün önce yılgın bi sesle "Deryik ama hala mı kızım" gibi bi şi dedi- anlamış. Ve gayet sevecen bi şekilde "diksem mi ben bunları yine acaba, ne dersin?" diye devam etti. Sonra sitemkar bi tonda "sana deri eldiven hediye edicektim ama daha zamanı var" dedi. Ben zerre kadar, ufacık kaldığım yerden "ezme beni ama anne yaa" diye fısıldadım.
Şimdiiii... "kollarından eldiven sarkan, bere ve atkı arasından sadece gözleri görünen, asla boynunu çeviremeyen velet" imajı için biraz büyüğüm ben. Southpark havasına gerek yok. N'olcak Deryik ve eldivenleri? kaybolmayan eldiven istiyorum ben. mıknatıslı bi proce var aklımda gerçi ama... "Yetişkinlik eldiven kaybetmemektir" desem ben mesela?

Hiç yorum yok:

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker