6 Eylül 2007 Perşembe

heykel ahlakı


türk örf adet anane ve bahanelerinin kitaplaştırılmasını, doğum anında görebileceğimiz bi yerimize dövme yapılmasını, olur ha türk kökenli değilsek ya da ahlaksızsak anında imhamızı talep ediyorum. yoksa sanat yapamiycaz.


kemer'e heykel dikilmiş, sonra bütün üst düzey bıyık ve göbek sahipleri de diken diken dikilmiş. efendim ahlaksızmış heykel. genç kızlarımız varmış. bir genç kız tahrik olamayacağına göre (türk örf adet anane ve bahaneleri madde 1: türk kızları aseksüeldir. cinsel organları doğum anında mühürlenmiştir ve ancak törenle kocaları tarafından işleme sokulabilir. hormon bezlerini durdumak için her çalışma evladır.) o genç kızlar için niye endişelendik diye düşündüm. sanırım "bir kadına baldırları hizasından sarılmış ve onu havaya kaldırmış adam" pozisyonu ürkütücü geldi. zira ülkemizde artistik patinaj henüz gelişmiş bir spor olmadığından böyle durumlara alışık değiliz. dans desen, niye havada? niye durup dururken bi kadını baldırından yakalayıp arkaya doğru eğmek suretiylee.. tövbeee... bi de kollarının arasından su fışkırıyomuş. türk kızı su fışkırtmaz.

bir diğer sebep de sanırım heykeldeki kadın figürün barbie standartlarındaki vücudu. aseksüel bi kadının vücut tipini dert etmemesi gerekir ya hani ( madde 2: vücut kocaya aittir. her türlü deformasyon ve değişiklik kocayla ilgili, kocaya doğru, koca için, ya ya ya şa şa şa koca koca çok yaşa olmalıdır), hani hormon bezleri galeyana gelir falan... ne bileyim. düşünüyorum hala. erkek figürün sıkı kalça kasları da bence etkili olabilir. zira bu yetkililerin sanat kadar spora da uzak olduklarına eminim, kompleks yapmış olabilirler. bilmem belki de erkeğin kadının göğüslerini öpüyormuş gibi durmasındandır. zira göğüs öpülmez, öpülmesi teklif dahi olunamaz. göğüs ya otobüste mıncıklanır ya da bebek emzirmede kullanılır. türk kadının göğsü yoktur (bkz. aşağıda yazdım), olsa dahi öpülmez. ahlak ahlak.

tabii genç kızlarımız "türk ailesi" paketiyle geldiğinden, aileler için de içlenmişler. yani "genç kızı olan aileler" mesele. ailesi olmayan genç kız diye bi şi yok, bkz. madde 3, biz onlara kötü kadın diyoruz. CHP ve ahlak bozulması endişesi üst boyutlara varmış olmalı ki sayın yetkili sabah yatağını ıslak gören annesine "anne ben değil bobi işedi" diyen çocuk gibi "40 kişilik ekip heykeli taşlamak istedi de" diye uyarı-şikayet arası bi şide bulunmuş. onu da anlamadım.
"sanata saygılıyız ama bu sanat kemer'e olmaz" cümlesine tez yazılır. zira sanat, ahlak içindir bu topraklarda di mi hayatım? türk örf adet anane ve bahaneleri süzgecine takılan en büyük taş hep sanat. aman diym, heykelle ahlaksızlaşırız falan. "periler ülkesinde" isimli heykele bakıp "bu orgazmın heykelidir, ben böyle sanatın içine tükürürüm" dediğinizde misal, ahlak ahlak fokurduyosunuz. o kadar fokurduyosunuz ki şehrin dört bi yanından fıskiye olarak patlamaktasınız. orgazm heykeli yapılmış olsa nolurdu, mesele midir, onu geçtim, fıskiyede orgazm görmek cidden enteresan bi soyut algı yeteneğine işaret.
heykele bakınca utanıyormuş canımın içi. başka hangi pozisyonlar olacağını soruyor. elim alet tutsa 69'u uygun görürdüm valla, adını da pisces koyardım, benziyo balık burcunun sembolüne. burcun başladığı gün şak diye limana dikerdik törenlerle. bergama'ya da eski kral 2. attolos'un heykeli dikilememişti. sapık demişlerdi. halbuki sapık değil eşcinseldi. tek bi heykel üzerinden toplumsal homofili analizi yapmak mümkün.
kadına hakaretmiş bu heykel. niye acaba? ilk kez uluorta aşkla kucaklandığı için mi hakaret oldu bu heykel yani? haniymiş nerdeymiş kadın dernekleri... ya yaa evet... kadın dernekleri 30'unda 14lük kıza göz dikip "15 olsun da nikahıma alayım" diye bekleşen pedofil bi cumhurbaşkanına bi şi yapmıyor şekerim. buna tıpta pedofili deniyor. türk örf adet anane ve bahanelerinde ise cumhurbaşkanına hakaret. devletim milletim ve aile kurumunun kapısında altın harflerle yazan "kol kırılır yen içinde kalır" lafı. yaa yaa evet.
heykellerde ahlaklanalım ve aklanalım canlar. ne de olsa bu ülkede "heykeli dikelecek adam" olmak (türk örf adet anane ve bahaneleri madde 4: kadınların heykeli dikilmez. sarı kız'ı dikicek olduk memeleri görünüyodu. halbuki türk kadınının memeleri yoktur.) "heykel diken adam" olmaktan kat kat kolay. kaç heykeltraş biliyoruz dava açılanlar dışında? al işte sağdan sola, soldan sağa adamlar heykelden tahrik olup türk genç kızları için endişeleniyor.
halbuki türk genç kızlarına dair bi politikanız bile yok ki şeker. "kadın ve aile"den sorumlu sizin bakanınız. o kız evlenene kadar sizin için görünmez. bırak işte baldırından kucaklanıp aşkla havaya fırlayabileceği ihitimalini görsün en azından bi heykelde. gerçek olamayacak hayallerin kırıklığından ziyade o hayallerin kurulmasına üzülen erkekler cennetinde, bırak işte kemerli bi genç kız da o heykele imrenerek baksın. gizli gizli köşesinde gözlerinin içi parlasın.
belediye başkanının "sonuçta bu bi metal" demiş olması bile, hayır hayır, bu ahlak hezeyanından uyandırmıyor kimseyi. sanat fobisi bana komik geliyo. cidden komik geliyo. neresinden tutsam elimde kalır bi şi... anlamıyorum anlamiycam. hadi diyelim heykel ahlaksız (nasıl oluyo ben de bilmiyorum, sormayın). türk örf adet ananeleri tek bi heykelle bozulacak ahlak veriyosa genç kızlarımıza bu kurum çökmüştür, kıyamet yaklaşmaktadır. öcüü. tabii burdan hemen "ahlak nedir, neye denir" tanımına da geçmek lazım. ahlaksız/müstehcen/erotik kelimelerini eşanlamlı olarak kullandığımızdan, misal gözünün içine baka baka ressam olabiliyor eski diktatörün (madde 5 höööt paşaya diktatör denmez, o bi küçük eli öpülesi beyfendü.). o ahlaksız bi şi yapmadı, yapmaz. zira ressam oluyor amma illa ki belirtiyor: "nü model kullanmıyorum, fotoğraftan çiziyorum". aman diktaterörüm, ha şa. siz? nü? model? bittabi olmaz. biliyoduk zaten. ahlak fıçısına düştünüz küçükken siz.
ahlak laklak... sanattan ahlak, ahlaktan sanat. her şeyimizin kıstası ahlak ya bu ülkede. misal ben dondurmanın ahlaklısını severim, yanına da kaymaklı. kahvemizi de ahlaklı içeriz biz. hanım kızlarımız yere bakarak getirir kahveyi. biz hala kız isteriz evlenirken, o kadınlara hakaret olmaz da işte aşkla havaya fırlatılmak.... orda dur hemşerim. burası kemer!!! biz kadını baldırından tutup havaya atacaksak dahi o ancak turist bi kadın olabilir, onun ahlakını da memleketlisi erkekler düşünsün. biz kendi ahlakımızın derdindeyiz. o baldırını bana dayayacaksa buyursun, ben karımınkini kızımınkini dayatmam.
karımı da çok sevip öpmem zaten, ahlaka aykırı. biz her gün yemekten önce 3 posta hazrol vaziyette türk örf adet ananeleri okuruz. karım ve kızım ahlaklarını bana emanet edip huzur içinde yemek yapabilirler. bakkala oğlum gider. laf olmasın diye kıçımızı yırtmaktan 3 günlük dünyada göz açtırmam onlara. sonra konsomatrisler dönüşü alkollü eve geldiğimde karım bana ahlaklı ahlaklı bi koyu kahve hazırlar.
sanat mı? sanat dediğin kültür. kültür dediğin turizm (böyle buyurdu bakanlık). turizm dediğin kemer. kemer dediğin ahlak. al işte kendin gördün, sanat ahlak için. ta taaaa.
bugün aşkla baldırınızdan havalanmanız dileğiyle hanımlar...
ve beyler evet, biraz bilek gücüyle baldırdan havalandıran olabilirsiniz, size güveniyorum.
her iki cinse de bolca aşk, sevgi ve periler ülkesinde orgazm dilerim bi de...
melih gökçek'in bile şairane bi algısı var işte içten içe.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Sabah bu haberi okuduktan sonra nutkum tutularak bi sağ elimi çeneme koydum, olmadı, bi sol elimi, olmadı. Boş gözlerle geçen saatlerden sonra yazını gördüm içime su serpildi.. Hiçbirşey söylemek istemiyorum; ama olaya "Ben o heykele baktığım zaman utanıyorum." dedikten sonra "Bu heykel resmen kadın haklarına saldırıdır." boyutu kazandıran ilçe başkanını... ... ayy napıcamı bilemedim valla...>;&

Adsız dedi ki...

Bir deyis vardir ya hani "ahlak kurallarini savunanlarin elinde mutlaka bir sopa vardir, gorunse de gorunmese de" der...
Hatta "modelden degil fotograftan yaptim netekim" diyen ressam bozuntusunun elindeki sopa bir ara gorundu mu ne.

Cok guzel yazmissiniz, ozlemistik.

Adsız dedi ki...

Acaba her heykelin cinsellik çağrıştırması bizlere mi özgüdür?

Ben başka birşey çağrıştırdığını da görmedim bugüne kadar.

Cagassi

Adsız dedi ki...

Kadin haklarini dile getirerek destek bulmayi umit ediyorlarmis gibi geliyor bana. Kadin haklarini cok da umursadiklarindan degil elbet.

Peanut Butter and Black Coffee dedi ki...

Ellerine saglik vallahi cok guzel yazmissin. Kahkah guldum, sonra uzuldum. Bole bi Cagan Irmak moduna girdim, bi aglamakli bi kahkaha ataraktan :D
turk kizlari aseksueldir, evet, itirazi olan?! baska turlusu bize bu dunya uzerinde hak gorulmemistir zaten.
aaah ah, hayatta ne kadar karsi ciktigim sey varsa hepisini birden yazmissin, ben bisi diyemicem. kafa salliyorum burdan.
ama turk kadininin aseksuel olmak durumunda kalmasinda kadinlarin da feci rolu var. Erkekleri gazladiklari gibi, kendilerinden bi gidim fazla ozgur olabilmis kadinlarin ismini orospuya cikarmakta uzerlerine yok. "Herseyi yaparim, ta ki oraya kadar." kadinlari, "namuslari" da ancak ettikleri laf kadar. Bir Piril, Bir Hande bunlar iste.
Galeyan galeyan geliyorlar gene bana, dursam iyi olacak.

ikinehir dedi ki...

bunu bi gazeteye yazmış olsan, kesip dolabıma yapıştırırdım. herkese deryik'in bugünkü yazısını okudunuz mu derdim. gazeteye yazmadın, printer'ı şu an kullanamıyorum, o yüzden asamadım. ama telefonda A'ya "deryik bi yazı yazmış mutlaka okumalısın" dedim. ellerine sağlık!

Tugc dedi ki...

Deryik, süper olmuş. Okuduğum en güzel yazın, özlemiştim..
Büyük ihtimal Türk örf ve ananelerine göre ben senin bu yazını destekledim diye ahlaksız kategorisine girdim..Ooh, süper oldu.
Benim bloga bir kaç kez, "türk ahlak kurallarına uymayan kadın" şeklinde aratıp gelenler bile olmuştu..
Sondaki dileğin içinde, olabilecek en ahlaklı halimle, Amiiiiiin diyorum :)

stickman dedi ki...

bu haber tv de çıktığında yarı uykudaydım sadece heykelin görüntüsü kalmıştı aklımda, böyle şikayet olması, taşlamaya, yıkmaya filan kalkışılmasını duymamıştım ama aklıma gelmişti kesin böyle birşey olmuştur diye, şimdi yazını okuyunca emin oldum. Üzücü ve acı bir olay gerçekten böyle tepkilerin gelmesi ama güzel anlatmışsın gülerek okudum valla. Ama burası Türkiye işte, zamanla aşılmasını umuyorum böyle şeylerin. Bir yüz yıl önce filan yapılsaydı aynı heykel yapan sanatçı idam filan edilebilirdi sanırım. Ama dediğim gibi zamanla aşılcaktır bu tarz şeyler, belki bizim çocuklarımız -aaa bakın eskiden neler oluyormuş bu ülkede diyerek gülerek geçebilirler bu olaya.

deryik dedi ki...

burcuk: heykelden utanıyo adam napsın. rüyasında canlanıyo heralde.

return2: teşekkürler, ben de özlemişim... sopası vardı tabii, haydar mıydı adı hatta? :)

cagassi: her şey cinsellik bizde bence. "bi gidin sevişip gelin" diyorum arada ya, ondan. topluca rahatliycaz gibi geliyo.

mz: iti ite kırdırma politikasının son noktası bence. kadın dernekleri de "yok öyle bi şi" demedi henüz. araştırıyolardır caiz mi diye.

PBBC: ah ah bilmez miyim, kendime ahlak furyası o. en güzel dolmayı ben yaptım, en ahlaklı kız ben oldum, ben neymişim be abi :)

ikinehir: :D teşkür mut mut!

Tuğçe: ahaha arama şekline çok güldüm. "buyrun benim?" diyesi geliyo insanın :)

stickman: di mi, olabilir öyle de.. hatta bu yetkililerin çocukları balet, şair falan olabilir belki. benim umudum var.

siyabend: yorumun sonunda mektup deyince bir an tereddüt ettim yayımlarken... e-mail muamelesi yaptım,onun için burda değil. e-mail adresim profilde var gerçi. işte bilemedim ne yapacağımı :)
aldığım en umutlu, beni en şımartan, en mutlu eden yorumdu sanırım. oturduğum yerden az kalsın kendimi bi şi sanacaktım. çok teşekkür ederim :)
ha bir de, ethel'e bayılırım :D

Adsız dedi ki...

Deryik inanılmaz yazmışsın

madde 6: bir türk genç kızı orgazm olamaz. 69, pisces vesaire kelimeleri ve imaları anlamaz, anlasa da kızararak elini ağzıyla kapar ilahi der güler geçer.

unutmuşsun bu maddeyi:)

forwardladım yazını maille, gerçekten çok güzeldi.

haberi okudum ve rahat duramayacağını yazacağını biliodum:)

internetten uzaktım bi kaç gundur, bu sabah gelip okuyunca nasıl umut doldum bilemezsin.

diline sağlık geveze deryik:)

narsis dedi ki...

Cihangir Guzeli de buna benzer bisiyle karsilasmisti. Hasa cibil bir kadin vucudu Cihangir guzeli olamaz. Aa' korkutucu.

Ben bu haberi gormedim. Yazidan her sey anlasiliyor da...

fff, seks hala yatakta yapilan ayip sey. Bu ayip seyi yapabilmek icin babanin kutugunden kocanin kutugune aktarilmis olman gerek, aksine ayip bile denmiyor -anladin sen onuuu- Ciplaklik hala sadece yatakta. Sanata herkesin saygisi var, AMA. Falan filan. fff

Adsız dedi ki...

Tükürürüm böyle yasağa!

Adsız dedi ki...

ilk olarak;yazınızı çok beğendim sahiden.tebrikler.
akdemide resim eğitimi alıyorum ve heykelden de ek ders alıyorum,bu işe gönlünü,aklını ve bütün enerjisini veren biri olarak yazınız beni çok heyecanlardırdı.yani tabi ki özgürlük,sonuna kadar..
sadece tek bişeyi size göz kırparak söylemek istiyorum;
avrupada(yani sanatçıları en çok destekleyen ispanya,italya,fransa gibi ülkelerde)kamuya açık alanda sergilenicek sanat eserleri için sınırlandırmalar vardır,ama bunun sebebi bizdeki gibi yetişkinlerin"ahlakı"nı savunmak için diil çocuklar içindir.
yani demek isterim ki;eğer ülkemizde de "samimi"uzmanların onayıyla sergilense itirazım yok.yani yine sanatçılar sınır tanımasalar,sergi salonlarında tanıtsalar ve gerekiyorsa çocuklar bu sergilere alınmasa itirazım yok.ama tabi ki bizim ülkemizde işler öyle yürümüyor,siz de bunu harika özetlemişsiniz.

Adsız dedi ki...

Toplum dönüştürülemediği sürece, bu bakış açısını görmeye gördükçe eleştirmeye hatta zamanı geldiğinde eleştirememeye başlayacağız.

Sığ bir eleştiri ya da muhalif cümle yazmak istemiyorum ama sorun bariz toplumsal yaşama müdahale eden bir inanışım ahlaki temsili noktasından ileri geliyor.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker