19 Ağustos 2008 Salı

duraman.

bende zaman bolken ve olimpiyatlar sürerken efendim, dün kadınlar sırıkla atlama müsabakası vardı. rus kıçı tekmelemek isteyen genç, madalyasız ve ukala amerikalı hanım kızımız ikinci oldu (4.80). Alanında tek isim haline gelmiş rus atlet yelena isinbaeva, ikinci atlayışında zaten olimpiyat madalyasını garantilemişti (4.85), son üç hakkını da solda gördüğünüz kare için kullandı, kendi dünya rekorunu kırdı. Isinbaeva'nın 24. (yirmidört) rekoruymuş bu. yuh ama yelena. havada bağırmaya başladı sevinçle, yere inince de çığlıklar... taklalar attı, bayrağını kaptı koştu, tabelaya öpücükler gönderdi filan. kazanmanın haklı gururunu ülkesine yaşattı. sonra da genç dimağ için "herkes yerini bilecek, saygı duymayı öğrenecek" gibi bi şi dedi... yani diyeceğim, sırıkla atlama da bayaa çekişmeli, insanı gaza getirecek filan bir spormuş. ayrıca havada bir kedi gibi dönebilmek zaten yeterince estetik bi şi. kadınlarda bu branş 2000 yılında dahil edilmiş olimpiyatlara, isinbaeva o zamandan beri mevcut. italik yerler de benim yorumculardan kaptığım jargon, sonuncusu kurtlar vadisi de olabilir. sırıkla atlamacılarda sanırım devasa kaslar olmuyo, hani bi koşucu baldırı filan. sadece "fazlasıyla fit" görünüyolar, madonna da o sınırda zaten. bkz. yakın çekim:


bu arada, uzun atlamada ölçüm nasıl yapılıyo bilen anlatsın. resmen krater açılıyo adamlar atlayınca. merkezi mi alıyoruz, nerden cetvel çekiyoruz? güney afrikalı adam mesela, ikinci oldu, nasıl sevimsiz bir hırs küpüydü. kumları savurmalar filan. sakin ol adamım, faul işte. nerde 800 m kadınlarda birinci ve ikinci olan kenyalı hanımların ve 3000 m engelli koşuda birinci ve üçüncü olan yine kenyalı beylerin huzuru, nerde senin asabiyet pozların... bi de uzun mesafe bi koşuda (yine 3000m engelli olabilir) bi sporcunun ayakkabısının bağı mı ne çözüldü. ne talihsizlik, ne küfür eder insan. bi ayakkabı bağlama süresinde tur bindiriyolardı resmen.


ben de o süre içinde üç üzüm tanesi yedim. heyhat.

4 yorum:

Demet dedi ki...

Uzun atlamada ve 3 adimda baslama noktasina en yakin mesafe ölcülüyor. Yani ayaklarini bastiklari uc degil, popolarinin yere degdigi yer (yani onun en baslangic noktasina en yakin olan yeri)
aman iste en geride kalan yer. of tamam vazgectim :)
Ayakkabisinin bagi cozulen, yüzerken gözlügü cikan, olimpiyat rekorunu saniye degil sadece 3-5 saliseyle kaciran... Spor müthis!

Piyaztheoz dedi ki...

uzun atlama ölçümleri

Ölçüm, basma tahtası ile atletin kum havuzundaki en yakın izi arasındaki mesafe esas alınarak yapılır. Ölçülen uzunluk, alttaki en yakın cm'ye indirgenerek yazılır.

kısaca araştırdım bilmişliğim yoktu
B)

Peanut Butter and Black Coffee dedi ki...

hahahha deryikko :) tabii orda gecenin bi yarisi, burda aksam yeni oldu ama gene beni bol bol guldurdun :D
onlar ne vucut be. ben ufoyum onlarin yaninda.
mail aticam soz. ama evime gecmeyi bi duzene girmeyi bekliyorum. onun yerine facebookta surekli resim eklemek gibi gereksiz aktivitelerle geciriyorum vaktimi.
muck!

deryik dedi ki...

demet & the oz: hmm anladım efendim, ayakları öne uzatacağına, popusunu içeri çekmeli yani :)

pbbc: mail!

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker