12 Mayıs 2009 Salı

giz

ben iletişim, basın-yayın filan okumadım. okumak ister miydim onu bile bilmiyorum. bi ara aklımdan geçmişti, sonrası karşınızda.

şu habere takıldım. yorum da yazdım, belki yayınlarlar. belki çok uzundur, bilemem. neyse.

haberi bi okuyun önce. okurken de ne yanlış bir düşünün. ben mi okuduğumu anlamıyorum, bi zahmet akıl verin.

yahu kadın sistemli, tehditle sindirmeli tecavüzden bahsediyor. ara başlıkta da var. buna ne zamandır gizli ilişki diyoruz? ben mi genç aşıklar resmini kaçırdım? mahkeme nasıl bir mahkeme ki önce tecavüz ifadesini kabul edip sonra bunu "toplumun hoş görmediği davranış" sayıyo? kadının hale bakın: tecavüze uğradığını söylüyo, el cevap: topluma ayıp oldu. vurulup ölmek bilmedin ya hadi yine iyisin. yok ya!

hadi mahkeme yaptı, gazeteciyi noluyo? ben mi anlamıyorum? en ufak taciz imasında bile isimler kısaltmayla yazılırken kadının mahkeme kayıtlarına girmiş ifadesine rağmen adı açık şekilde yazılmış. ölümlerden dönmüş, tecavüz çekmiş bir kadın. adı var, köyü var, sülalesinin adları var, fotoğraf var, her şey var, bi açık adresi eksik. haberde 6 kere yasak ilişki, gizli buluşma vs denmiş. sanki romeo juliet. özgür cebe niye tecavüz fantezisi olan gazeteci imajı çiziyo? editör ne iş yapar? bu gazetede son zamanlarda kadınlarla ilgili haberlerde niye bu dil hep var? kurbana hayat dar olsun diye bu çaba niye? radikalin hürriyetleşmemesini beklemek çok mu fazla?


ceza indirimi filan evet bi de. o kısma dikkatimi veremedim.

gizli ilişki! hahaha. sinirim bozuldu. gizlilik var, ilişki var, demek ki gizli ilişki. hot dog bile hot ve dog değil yahu. çağrışımım bile sinir bozukluğundan.

4 yorum:

aycan dedi ki...

deryik,
ben once radikal'deki haberi ve altindaki yorumu okudum, 'derya' ismini gorunce "aa deryik olabilir mi? o olsa aynen boyle ve bu cumlelerle yazardi sanki" dedim, sonra blogu acinca bu yaziyla karsilastim.

valla cok haklisin, sacma sapan bi haber olmus, kasitli bi uslup degilse de cok talihsiz olmus.

Handan dedi ki...

erkek dili bu deryik, radikal de de bu hürriyet te de basının diğer isimlerinde de. bu işin bir tarafı, diğer tarafı ''bölgeden'' geeln haberlerin zaten çok da nasıl desem üzerinde hassisiyetle durulmadan bir açıklıkla verilmesi var ki, onlara sorsak haber yapıyoruz ki başkalarının da başına gelmesin gibi bir açıklamaları olabileceğini düşünüyorum zaman zaman.

gazetecilik çok uzun zamandır vahşileşti, özellikle kadınlar için.

Damlo dedi ki...

içim soğudu senin yorumunu okuyunca. radikal bunu son zamanlarda çok yapmaya başladı. aslında yorumlarla değil okumayarak tepkiyi vermeliyiz de, bahsettiğimiz yer Türkiye olunca kötünün iyisini seçmek zorunda kalıoruz.
insanın, sırf hatalarını yüzlerine vurmak için satır satır okuyası gelio.

Adsız dedi ki...

İşin içine A.Doğan medyası girince her şey değişir.

Bu grupla ilgili o kadar çok örnek var ki, kısaca yıllardır bir faydası görülmemiş bir gazete ve mürekkep israfıdırlar (grupta çalışan, yazan istisnalar tabi ki hariç, balık baştan kokar)

clhn

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker