26 Haziran 2009 Cuma

lokum

hollandanın kült filmi, "yüzyılın filmi" seçtikleri film, bi nevi flaman "selvi boylum al yazmalım"ı olan filmin adı bu: turkish delight/ turks fruit. yıl 1973. yok, konu esmer türk kızı- sarı pipili flaman aşkı değil. ama lokum bildiğimiz lokum. süplis.

neyse, işte bu film "hollanda sineması denince sahi..." konulu muhabbetlerde hep geçerdi, duyardım, "aa bak adı da turkish delight, nası bilmezsin" filan diye anlatırlardı; ama izlememiştim. sen 15 ay kal, adamların filmini izleme, bi de utanmadan istanbul filmleri izlet. neyse işte, dvdciler sağolsun (bu arada "yuva" dvdcilere düşmüş, müjdemi isterim), klasikler arasında aa bi baktık turkish delight; türkçe alt yazılı hem de.

aynı zamanda hollandanın ayrı noktalarında olduğunu bilen; ama hiç karşılaşmadan okumuş iki kişi olarak,"çift" olduktan sonra kendi hollandamızı mı bulduk, neyse artık, benim için özeldi. birlikte olmasa da gezdiğimiz amsterdam sokaklarının 1973'teki halini birlikte izlemekten olabilir, trenden, yağmurdan, bisikletten ve su bardağında sofraya getirilen biradan olabilir. bilmiyorum ki... filmden, şarkıdan dilek tutan biri değilim pek; ama bu film öyle bi etki yaptı işte. geçişken, teğet zamanların hatrına. neyse, başka bi zaman izlememiş olduğuma sevindim. bu romantik ek bilgilerin yanında film de güzeldi işte. "daaag!" nidasını duydum, o da yeter. bir yaz gecesi izlenilebülü.

hava çok sıcak, her yer uçan haşere kaynıyo, ısırıyolar, kaşınıyo, soğuk meyve en güzel gıda ve ben kuşluk vakti ofisteyim genelde. ofiste sürekli karpuz- peynir yeniyo. bu sıcaklarda sırayla müdürümü, sevgilimi ve diğer 2 ofis arkadaşımı tatile göndericem. bu yılki tatil planım bu: gidenlerin ardından su dökme.

haftasonu başlasın, müsait bi yerde yüzecek var.

3 yorum:

si-men dedi ki...

acaba bu film kitabı da olan türk lokumu mu? Türklerle hiçbir alakası olmadığı halde adı böyle olan, yazarı kimdi. bir şey walker. kütüphaneye bakmaya üşeniyorum, hafızamı zorluyor ve jan walker diyorum. evet evet jan walker.

bütün süreci yazdım ve sonunda filminden uzak bir şekilde kitabıyla yetindiğimi anımsadım. here u go "http://kitap.antoloji.com/turk-lokumu-2-kitabi/"

deryik dedi ki...

yes yes o film bu kitap olsa gerek. kitabı varmış çünkü, liselerde filan okutulurmuş. jan wolkwers yazarı. gerçi içeriğinin liselere fazla renkli kalacağı görüşündeyim; ama belki kitap farklıdır.

kitabı okuduysan filmi izleyip yorum yazmak sana düşüyo si-men, üzgünüm :)

si-men dedi ki...

an itibariyle ankaraya dönmüş, internet denen medeniyete kavuşmuş durumdayım. filmi indirip izleyip fikir beyan edeceğim elbet, zira ne kadar zaman alır emin değilim. kitap bekar erkeklerin düzenini bozar gerekçesiyle bir kilise kütüphanesinden alınıp yakılmıştı bir de, lise çocuklarına fazla renkli olabilir cidden.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker