2 Ekim 2009 Cuma

okul polisi, polis okulu

böyle bir uygulama dünyada var mıdır bilmiyorum.
bizim polisimizin meydanlarda atamadığı stresini okul öğrencilerine yöneltme ihtimalinin yüksek olduğunu biliyoruz en azından.

‘Okul polisi projesi’ kapsamında bir lisede görev yapan polis, okulun önünde oturan bir öğrenciyi ‘Sen yabancı mısın?’ diyerek 10 dakika boyunca dövdü.
16 yaşındaki Ayrancı Ticaret Meslek Lisesi 9. sınıf öğrencisi Engin Gümüş önceki gün ‘okul dışında ve içerisinde güvenliğin polislerce sağlanması’ amacıyla uygulamaya sokulan Okul Polisi Projesi çerçevesinde okulda görev yapan Mehmet A. adlı polisin kendisini dövdüğünü iddia etti.


bir çocuğun karşısına polis dikmek bu ülkede artık adet oldu. ağacı yaşken dövee dövee...
"sonradan taş atmasın, baştan okulda tanışalım" demek bu. okuldaki güvenliği sağlamak için polismiş! lütfen yemeyiniz beni beyler. ben kardeşimin karşısında polis istemiyorum. her gün, her saniye. korku öğrencileri: geç kalsam polis beni döver mi anne?!

10 dakika döne döne dövülme ihtimaline karşı, itiraz edemeyişler, bakakalan öğretmenler de istemiyorum. ses çıkaran öğretmeni de döverler. o okul polisi, okul müdüründen laf dinlemez çünkü. kasklı bi terminatör yetkisi var onda. okul müdürüne mi bağlı? hayır. o bi yetki objesi.

benim kardeşimi cebinden aradı bi gün ankara polisi. velisini değil dikkatinizi çekerim, kardeşimi. yok efendim internette bilmem ne suçlarıyla ilgili, kardeşimle birisi konuşmuş olabilirmiş, işbirliğine ihtiyaç varmış. polis önce cepten arıyo, sonra gelip okulda kardeşimi soruyo, müdür odasına çağırıyo. okul sefaret okulu bu arada, devlet okulu olsa zaten karakoldan alırdık heralde. bu kız 16 yaşında. annemi aramıyo polis, okulda bi baskın havası, dersten çıkarılmalar, sanki kardeşim bir zanlı. onlarca telefon, annemin delirmeleri, benim delirmelerim ve kardeşimin şakınlığı sonucunda durum şu: ay pardon, isim benzerliği! 16 yaşınızdayken cebinizden aramasını istediğiniz kişi, bi komiser değil en fazla onun oğlu olabilir. bi birey 18 yaşına kadar çocuktur. kardeşim akıl fikir sahibi olduğu için polise "iyi de annemi aradınız mı, konu ne, niye beni burdan arıyosunuz" filan demiş allahtan. dayak yememiş, telefonda olduğu içindir. ben bu terörize etme halini anlamıyorum. çocuğun gözünde bi dehşet hali, "internetten dedi, noldu ki yani facebook mu, kimmiş, arkadaşlarıma söylediler di mi bi şi yapmadığımı" soruları... hepsi cevapsız. yüksek menfaatler için gizlenen bi hal. "bu normal değil" dediğinizde de sanki "buraya uçarak geldim" demişsiniz gibi bi yüz ifadesi.

demek istediğim, o dehşet bile yetiyo çocuklara, değil her gün polislenmek, bi de üstüne dayak.

odtüden jandarma çıkar, liseye polis girer. polisin okulda ne işi var? okuldaki şiddete çözüm olarak üniformalı şiddeti mi buldunuz? şiddeti normalleştirmemek aklınıza mı gelmiyor? okulunda polisle okuyan çocuklar ileride nasıl bir android olarak sokaklara çıkacak? her gün totem gibi bi polisin önünden geçerek okula, sınıfa gitmek bir nedir, eğitim midir öğretim midir?


eğitimci kalmadı mı bakanlıkta, noluyo nedir?!
acaba nedir nedir nedir?

2 yorum:

Tugc dedi ki...

Gariptir, okullardaki ırkçı faaliyetler içine girip okulu terörize eden çocukları ve uyuşturucuya bulaşan çocukların bunlara bulaşmasını önlemeye yönelik bi iş hiç olmuyor.
Bizimkiler kendilerince önceden önlem alıyor, şimdi dövelim ki, sonra bir şey yapacak olduğunda aklına yediği acı dayaklar gelir ve yapmaz mantığı... Kendilerince düzeltme yöntemlerini sıralamak bile istemiyorum...

Adsız dedi ki...

bu faşizmdir,ve türkiye'de hızlı ve emin adımlarla yayılıyor.durum bazen görünenden ve sanıldıgından fecidir.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker