30 Aralık 2009 Çarşamba

ikibinbon.

dün tuhaftı aslında. misal, ülkerin fabrikasına gittim ve tonla çikolata aldım, halbuki toplantıda olmalıydım. bi camdan dışarı baktım ve tüm şehir genelinde "tüm markalar"ın (bu bi kalıp) outlet satış yerlerini parmakla gösterdiler bana; ama sorsanız hayatta bulamam. sonra ufak çapta kızılca kıyamet koptu. sonra tatlı yendi tatlı konuşuldu. dalgalandık da durulduk.

takiben, ofisçe, ki 5 kişi ediyo, erken yılbaşı yemeği yedik rejansta. rejansa ben minicikken gitmiştim-sanki, galiba. tanıdıktı. rus mutfağını merak eden varsa, kestane ve ceviz sevenler özellikle, rezervasyonu ihmal etmezseniz süper bi seçenek. bortch var bi kere. ofis yemeği olmasa sarı votkayla filan devam edilebilirdi; ama şarap da güzeldi. eski halini bilip de özleyenler vardır elbet ama bence müziği bile yeter. bu da böyle bi rus mutfağı tecrübesi olsun. annem gibi bi kenara not ettiğim restoranlarlarlarlar listesini hatırladım hem, şevklendim. devamında da, hop nevizadede bi 50lik ve dönüş: ev, pijama, çıkış, evi.

demin bi restoran ararken denk geldim: "yahudilerin şaşırtan mutfak yasakları!" diye bi başlık. ünlemli filan. ne kadar sıradan aslında; genelde böyle oluyo başlıklar. "ah eti ve sütü karıştırmamak mı! yoğurtsuz kebap mı!" yahudi adetlerine şaşıyo olmamız ancak bir ayıp olabilir oysa. "hala mı öğrenemedin" diye gülerler adama. yemek yahu, mutfak. bir insan ne yer, ne yemez, heralde bi kültürün en kolay öğrenilen ve fark edilen tarafı. gözünün önünde günde 3 kez gerçekleşiyor. misal, iki kez çay içsen birisiyle, kullandığı şeker sayısını öğrenirsin.

2 gündür şakaklarım matkapla deliniyo. baş ağrısı ne fena bi şi.

kaç yıldır yılbaşı ağacı süslemedim bilmiyorum. böyle yazınca da çok hüzünlü oldu yahu. neyse yani, bu mesela, çok eğlenceli. süsleniyosa da böyle süslensin.

rize- senoz vadisi. sit alanı olma başvurusu reddedilmiş. ben gidip görene kadar ya maden ya da baraj olacak yerlerden. ama nolur, haberi okuyun, üşenmeyin. "ÇED gerekli değildir" ibaresi var ya bahsi geçen, nelere yol açıyor, bilin. ÇED dediğin şey pek kolay değil. bilgilendirme, halktan görüş ama vs süreçleri var. daha SED yasaya girmedi - sosyal etki değerlendirmesi. bilin işte. bilip ne yapacaksınız onu ben bilemem, ama bilin.

6 yorum:

Aleksi dedi ki...

bence yılbaşı ağacı budur: http://i47.tinypic.com/11vhbt0.jpg

bunun dışında GDO, gıda, çevre falan filan. Kültür bir de. Polanyi son olarak. (Keyword veriyorum, sen ne demek istediğimi anlamışsındır zaten)

mermaid dedi ki...

ben hiç yılbaşı ağacı süslemedim deryik. hiç ökseotunun altında öpüşmedim ben. -devrik cümlelerde iclal aydın hüznü-

deryik dedi ki...

alx: ay ay ay el işi, mis gibi üçgen çam. evet bu en iyisi. anladım ne demek istediğini: yeni konu bulmalıyım :)

mermaid: böyle bi şi bulalım, renkler filan, süsleyip hevesimizi giderelim bence - iclale karşı derya baykalla süsleme coşkusu-

Aleksi dedi ki...

mih mih.
benim yeğenim çok tatlı. ayrıca r'leri söyleyemiyor.

ezgi dedi ki...

bortch çorbası ve kiev usulü tavuk nefis. iyi yıllar deryik'im!!

deryik dedi ki...

alx: yeğenin r'leri söyleyemeyeni makbul zaten.

star starcrazy: kuru kayısılı bi et yemeği vardı, o da süperdi. mis gibi 2010lar :)

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker