12 Ocak 2012 Perşembe

burada keşfedilmişi var

neredeyse 6 yıl oluyor, ben hiç başka bi yerde misafir post yazmadım. yazıp hatırlamadığım varsa, utanırım; ama sahiden hatırlamıyorum. belki de kimse sormadığı içindir, malum çok uzun yazıyorum.

neyse, bir cengaver bu işe kalkıştı. kendisi benim taaaaa liselerden ankaralardan arkadaşım olup, çok gezen ve çok bilendir. bu kadar gezmesini de nihayet "yediğin içtiğin senin olsun, bize gördüklerini anlat" temalı bir bloga taşıdı: exploredforyou.com .adı üstünde, "burada keşfedilmişi var". artık küba mı istersiniz, italya mı, size kalmış. daha da güzeli, yani bence bir gezi blogundan yegane farkı, o ince müzik zevki. bir yolculuğa çıkmadan önce müzik stoklayanlar için, en güzel hizmet. yani her yeri görmüş olsanız bile, her şarkıyı dinlemediğinize eminim.  taze bir blog ama geleni gideni benden çok, imrenerek izliyorum.

neyse işte efendim, exploredforyou.com için benden istanbul yazısı istedi bu cengaverimiz. bu o kadar kapsamlı ve iddialı bir iş ki tabii ki ben mümkün olduğunca geciktirdim ve kaçtım. sonra bunun sadece bir "keşif" yazısı olması gerektiğinden hareketle, gayet 101 bir yazı yazdım. tabii yine uzun oldu, ikiye böldük filan.

birinci  yazı burda. metin benden, fotoğraflar, videolar ve o uzuuun yazıyı okutan tüm ince rötuşlar ondan.
bilmediğiniz bir şeymiş gibi okumanızı rica ederim.

editos: aa iki yazı olmuuş! 

4 yorum:

Mona dedi ki...

Harika bir yazı olmuş cidden. Oldukça uzun bir süredir takip ediyorum yazılarını ama İstanbul yazısı gerçekten aynı İstanbul gibi olmuş: karmaşık, detaylı, insanı kendine çeken ve bir o kadar da kendinden korkutan. İstanbul'u İstanbul gibi yazmış bknz: İstanbul'un sıfat ve zarf olarak kullanımı :))

Tek bir önerim olacak, yazı 2'ye bölünürken sanırım ufak bir isim hatası olmuş: ilk kısımda Kız Kulesi "Maiden's Tower" olarak geçerken, ikinci kısımda aynı oluşum olduğuna dair bir referans olmaksızın "Leander's Tower" olarak sürmüş. Belki ibirinden birinin adını düzeltebilir veya parantez içinde böyle de bir adı var diyebilirsiniz.

Ellerinize, klavyenize sağlık. :)

deryik dedi ki...

yorum için çok teşekkürler :)

Aslında 2 adı olduğu için ve yazı sonradan editlendiği için öyle bir karışıklık olmuş, doğru. yetkili mercilere ileteyim :)

Adsız dedi ki...

"According to the most popular Turkish legend, a sultan had a much beloved daughter. One day, an oracle prophesied that she would be killed by a venomous snake on her 18th birthday. The sultan, in an effort to thwart his daughter's early demise by placing her away from land so as to keep her away from any snakes, had the tower built in the middle of the Bosphorus to protect his daughter until her 18th birthday. The princess was placed in the tower, where she was frequently visited only by her father."
http://en.wikipedia.org/wiki/Maiden's_Tower

copied and pasted from wikipedia article!! shame on you deryik, unless you wrote the wiki article.
plagiarism suctur. lutfen bari siz yapmayin!
Adli (daha once yazdigim ama yayinlanmayan yorumum bunun gibi birseydi)..

deryik dedi ki...

Adli valla sahiden ilk kez gordum, yayinlanmayacak bir sey diil. İc rahatlatacaksa o kisim site sahibinin benim yazima eklemesidir, ben koymadim. Kendisine iletirim, kaynak belirtir.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker